Påsmurte rundstykker i matpakken

Det er lite som smaker så godt som en ordentlig matpakke hvis man først har gjort seg litt flid med å lage den. Og uansett hvor turen går den kommende dagen, er det er ikke så mye som skal til for at lykken skal bli fullkommen når det er tid for å raste og man trekker opp sin hjemmelagde niste fra sekken.

Når frokostbordet er dekket pleier jeg å sette fram matbokser og matpapir og lar både store og små lage sin favoritt-niste. Med nystekte rundstykker, godt pålegg, bær og oppskåret frukt som står fremme er det lett å få barna til å velge sunne alternativer.

Lat matpakke med runstykker

Lag også en sunn og god smoothie som kan tas med i sekken. Vår favoritt er en smoothie med bær, havregryn og yoghurt naturell. Like god til frokost, lunsj, dessert eller som en lite mellommåltid.

Til 2 glass smoothie trenger du:
1 banan
200 gram frosne bær ( f.eks blåbær, bringebær eller bjørnebær)
2 dl eplejuice
1 dl yoghurt naturell
2 ss havregryn

Slik gjør du det:
Ha alle ingrediensene i en blender. Kjør det hele sammen til en herlig smoothie.

Smoothie i matpakken med runstykker

Tekst og bilder: @familiematblogg